Retourneren

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over retouren. Kies wat voor jou van toepassing is.

Herroepingsrecht


Je hebt het recht om zonder opgaaf van reden producten die niet speciaal in jouw opdracht besteld of gemaakt zijn terug te sturen binnen 14 dagen na levering.

Mits de producten onbeschadigd in originele verpakking worden teruggestuurd. 

Retourneren

Bevalt of past iets niet? Ook al doen we ons uiterste best onze artikelbeschrijvingen, foto’s en maatadviezen zo duidelijk mogelijk te maken en te verbeteren, toch kan het voorkomen dat klimschoenen niet passen, een rugzakmodel niet lekker zit of de stof toch anders aanvoelt dan verwacht.

Je hebt 14 dagen de tijd om het artikel te beoordelen.

Je kunt je retour binnen de bedenktermijn bij ons aanmelden, via het Modelformulier voor herroeping zoals in de bijlage bij onze Algemene Voorwaarden staat.Daarna heb je nog 7 dagen om de artikelen daadwerkelijk retour te sturen. Houd er wel rekening mee dat we waardevermindering in rekening kunnen brengen als de artikelen gebruikt terugkomen, zoals wanneer aangehechte etiketten verwijderd zijn of er vlekken op de artikelen aangetroffen worden. Het is niet toegestaan om een artikel verder te gebruiken dan nodig is om de kenmerken, de werking en de aard van het product vast te stellen. Meer informatie over het herroepingsrecht kun je vinden in onze Algemene Voorwaarden.

Het is helaas nog niet mogelijk een artikel online om te ruilen. Ben je wel tevreden met je artikel, maar mocht je het toch graag in een andere kleur of maat willen hebben, stuur ons dan het niet-gewenste artikel retour voor een terugbetaling en geef de nieuwe bestelling op. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel mogelijk naar je toe!

Retourkosten

Voor een snelle retour afhandeling verzoeken wij u om de volgende stappen te doorlopen
De 4 retour stappen

1. Vul de gegevens in via: het retourformulier van Sendcloud. Onze partner voor verzendingen en retouren. Hiermee kunnen we je retourzending zo snel mogelijk verwerken.
2. Pak de artikelen in: Stuur de artikelen - indien redelijkerwijs mogelijk - in de onbeschadigde, originele verpakking en in een geschikte kartonnen doos aan ons terug.
3. Verzend het pakket: Je draagt als klant de rechtstreekse kosten van terugzending van het artikel. Je kunt daarbij kiezen uit de volgende opties:

  • Maak gebruik van het retourlabel Dit is niet mogelijk wanneer je voor betalen op rekening als betaalmethode gekozen hebt. De kosten worden met de creditnota verrekend.
  • Het pakket zelf voldoende frankeren en verzenden naar:
    R2G, p/a Jachthoornstraat 59, 6219 BN Maastricht - Nederland

Verstuur de artikelen niet zonder deze te frankeren, in dat geval moeten wij namelijk de extra kosten van je creditnota aftrekken.

4. Je krijgt je geld terug. Zodra de producten bij ons zijn aangekomen, controleren en verwerken we ze. Nadien ontvang je van ons een e-mail. Reeds betaalde bedragen worden steeds terugbetaald via de betaalmethode waarmee je bij ons hebt betaald. Dit gebeurt normaal gesproken binnen 7-10 werkdagen na ontbinding (let op: tijdens drukke periodes kan dit tot maximaal 14 dagen duren).

Transportschade

Soms ontstaat er helaas schade tijdens het transport. In dat geval zorgen wij voor vervanging. Controleer dus je zending direct bij ontvangst op beschadigingen. Laat eventuele beschadiging zo mogelijk direct bij ontvangst door de bezorgservice registreren.

Informeer ons team direct via het contactformulier of bel naar +31 (0)6 - 2127 8082, zodat we de terugbetaling of omruiling van jouw bestelling direct kunnen regelen. Indien je de beschadiging niet registreert bij de bezorgservice of geen contact met ons opneemt, heeft dit geenszins gevolgen voor je wettelijke garantierechten. Je helpt ons wel om onze eigen aanspraak tegenover het logistieke bedrijf respectievelijk de transportverzekering geldend te maken.

Nog vragen?

Heb je nog andere vragen of heb je hulp nodig?
Neem contact met ons op via het contactformulier of bel naar +31 (0)6 - 2127 8082.